کیت سنتز cDNA آزما اکسیر پژوه شامل تمام اجزای لازم برای تبدیل RNA Total یا mRNA به cDNA تک رشته ای می باشد. در علم ژنتیک، cDNA از یک الگوی RNA تک رشته ای  یا microRNA (miRNA)) در واکنشی که توسط آنزیم ترانس کریپتاز معکوس کاتالیز می شود، سنتز می شود.

cDNA مجموعه‌ای از ژن‌هایی است که در موجودات زنده به پروتئین‌ها کدگذاری می‌شوند. cDNA اغلب جهت کلونینگ ژن های یوکاریوتی در پروکاریوت ها استفاده می شود.

علاوه بر آن،  cDNA می تواند به عنوان الگو در بسیاری از واکنش­های پایین دستی برای مطالعات RNA مانند بیان ژن عمل کند. بنابراین، سنتز cDNA اولین گام برای انجام بسیاری از پروتکل ها در زیست شناسی مولکولی است.

 کیت سنتز cDNA :

عملکرد: در یک سلول یوکاریوتی رشته cDNA از یک mRNA بالغ با استفاده از آنزیم ترانس کریپتاز معکوس (MMLV RT) ایجاد می شود. در یوکاریوت ها، یک دم پلیA (شامل یک توالی طولانی از نوکلئوتیدهای آدنین) mRNA را از tRNA و rRNA متمایز می کند و بنابراین می تواند به عنوان یک محل آغاز جهت رونویسی معکوس استفاده شود.

فعالیت: هنگامی که mRNA خالص شد، oligo-dT (توالی کوتاهی از نوکلئوتیدهای دئوکسی تیمیدین) به عنوان یک آغازگر مکمل به دم poly-A آن mRNA متصل می شود و یک انتهای 3′-OH آزاد را ایجاد می کند که می تواند توسط آنزیم رونوشت بردار معکوس(MMLV RT) و با استفاده از dNTPها گسترش یابد و cDNA تک رشته ای را ایجاد کند.