دسته‌بندی نشده

کیت سنتز cDNA

کیت-سنتز-cDNA

کیت سنتز cDNA

برای برسی بیان ژن به  mRNA ای که کد کننده ی ژن موردنظراست نیازداریم که پروتئین مورد نظر ما را ایجاد می کند. در استخراج RNA ما total RNA  را استخراج می کنیم؛ یعنی هرRNA ای که داخل سلول باشد استخراج می شود.(SrRNA, RNA,rRNA,tRNA,میکرو RNA و…) برای اینکه بیان ژن رابررسی کنیم باید به طریقی mRNA را از سایر RNAها جدا کنیم.

درمرحله ی بعد می خواهیم از روی mRNA ای که استخراج کردیم،DNA درست کنیم که این DNA،cDNA نام دارد.(مخفف complementary DNA).تفاوت این DNA با DNA معمولی دراین است که cDNA اینترون ندارد و فقط شامل اگزون هاست درحالی که DNA معمولی شامل هر دو می باشد. پس سایز وطول cDNA ازDNA معمولی خیلی کوتاه تراست و در نتیجه بررسی آن راحت تر از DNA است.

درتکنیک Real time و روش SYBER GREEN مبنا براین است که به توالی های دورشته ای متصل می شود وبه توالی های تک رشته ای متصل نمی شود.(رنگ SYBER GREEN توالی های دورشته ای را شناسایی می کند) پس رنگ فلورسنت توالی های تک رشته ای را شناسایی نمی کند.

فرایندی که طی آن mRNA راتبدیل به DNA می کنیم،reverse treanscription یا رونویسی معکوس نام دارد. همچنین آنزیمی که reverse transcription را انجام می دهد،reverse transcriptase نام دارد.

 

برای خرید کیت سنتز cDNA آزما اکسیر پژوه روی این لینک کلیک نمایید.