دسته‌بندی نشده

معرفی آزمایشگاه آزما اکسیر پژوه در شبکه فناوری های راهبردی آزمایشگاهی

آزمایشگاه شرکت آزما اکسیر پژوه، از ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی در حوزه‌های زیست‌ فناوری و سلولی و مولکولی گفت و ادامه داد: شرکت آزما اکسیر پژوه با هدف فعالیت در حوزه زیست فناوری، ژنتیک، نانوبیوتکنولوژی و زیست شناسی سلولی و مولکولی، همچنین تولید کیت های استخراج DNA از بافت، خون، سلول، باکتری و … توسط گروهی از متخصصان با تحصیلات عالی در این زمینه، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به فعالیت این مجموعه فناور و آزمایشگاهی از نیمه اول نخست 1392 عنوان کرد: آزما اکسیر پژوه از 3 سال پیش به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بر بستر این شبکه خدمات خود را ارائه داده و در قالب آزمایشگاه مجاز غذا و دارو و همچنین آزمایشگاه معتمد اداره استاندارد در زمینه تقلبات غذایی و محصولات تراریخته فعالیت دارد.  به تنوع و گستردگی خدمات قابل ارائه توسط آزما اکسیر پژوه اشاره کرد و افزود: آزمون‌هایی مانند بررسی منشاء حیوانی یا گیاهی و تشخیص درصد تقلبات در انواع مواد غذایی مانند گوشت های چرخ کرده، ادویه جات، سوسیس و کالباس، همبرگر، ژلاتین و سایر محصولات غذایی در این حوزه ارائه می‌شود.

مدیر مجموعه آزما اکسیر پژوه، با اشاره به ارائه این خدمات به صنایع، پژوهش‌گران و دانشگاهیان، عنوان کرد: این خدمات به مجموعه‌های گوناگونی برای فروشگاه ها و مرکز وابسته به ارگان‌ها خصوصی و دولتی در شرکت آزما اکسیر پژوه انجام می‌شود.

 

وی افزود: همچنین آزما اکسیر پژوه تولید کننده انواع کیت های استخراج DNA و RNA از انواع بافت، گیاه، سلول، باکتری و غیره بوده است. به گفته این فعال حوزه آزمایش و پژوهش، فعالیت‌های شرکت آزما اکسیر پژوه علاوه بر کمک به پیشبرد پژوهش‌ها، ارتقای کیفی محصولات و توسعه خدمات، زمینه را برای اشتغال 7 نفر مستقیم و 100 نفر غیر مستقیم فراهم کرده است.

 

مدیر آزمایشگاه اکسیر پژوه، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و کارآموزی برای فعالان و علاقمندان این حوزه گفت: هر ماه دوره کارآموزی در آزمایشگاه مجاز غذا و دارو شرکت آزما اکسیر پژوه برگزار می شود. هدف از این دوره ها، آشنایی و آموزش دانشجویان و اساتید با تکنیک های  مولکولی است. با توجه به اینکه 90 درصد این دوره ها به صورت عملی هستند، برای دانشجویان بسیار آموزشی و کاربردی و اثربخش خواهد بود.

 

برای دیدن لینک اخبار روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://labsnet.ir/news/69695/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *