محصولات جدید

معرفی کیت اختصاصی استخراج DNA از اسپرم

کیت-استخراج-DNA-اسپرم
کیت اختصاصی استخراج DNA از اسپرم
  • ویژگی های اسید نوکلئیک اسپرم

سلامت DNA اسپرم یکی از عوامل تعیین کننده ای است که لقاح طبیعی، لانه گزینی، بارداری و تولید نوزاد  سالم را تضمین می کند. آسیب به DNA اسپرم می تواند در هر یک از فرآیندهای فوق اختلال ایجاد نماید. ارزیابی آسیب های وارده به DNA اسپرم به عنوان ابزاری برای ارائه اطلاعات قابل توجه در مورد کیفیت اسپرم اهمیت دارد و می تواند امکان یک لقاح طبیعی را پیش بینی کند. DNA  اسپرم پستانداران یکی از فشرده ترین DNA یوکاریوتی شناخته شده است که شش برابر فشرده تر از کروموزوم های میتوزی سلول های سوماتیک است.

DNA-SEMEN-KIT-EXTRACTION

مشکلات استخراج DNA از اسپرم چیست؟

برخلاف سلول های سوماتیک، DNA اسپرم به دلیل جایگزینی هیستون ها با پروتامین ها بسیار فشرده است. پل های دی سولفیدی که در داخل و بین پروتامین ها تشکیل می شوند، از استخراج DNA اسپرم از طریق تکنیک های استاندارد مورد استفاده برای سلول های سوماتیک جلوگیری می کنند. علاوه بر این، خود اسپرم ها توسط غشایی که غنی از پیوندهای دی سولفید است محافظت می شوند و این موارد لیز سلولی را بسیار دشوار می کند.

 

 

تفاوت DNA سلول های اسپرم با سلول های اتوزوم

کروماتین به روشی خاص در 23 کروموزوم داخل اسپرم انسان بسته بندی می شود. تمایز در ساختار کروماتین در کروموزوم های اسپرم و سلول های سوماتیک به دلیل تفاوت در ساختار مولکولی کمپلکس های DNA-پروتامین در اسپرم است.

چرا DNA اسپرم را استخراج می کنیم؟

استخراج DNA از اسپرم انسان برای شناسایی ترشحات جنسی از جمله DNA تایپینگ، بررسی RNA ، اپی ژنتیک، تکنیک‌های اسپکتروسکوپی و روش‌های ایمونوکروماتوگرافی و…مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استخراج DNA اسپرم جهت شناسایی لکه‌های مشکوک به ترشحات جنسی در حل پرونده‌های جنایی برای کارشناسان بسیار لازم و ضروری می باشد.

کیت استخراج DNA از اسپرم آزما اکسیر پژوه

همکاران ما در بخش تحقیقات آزما اکسیر پژوه با پیشرفته ترین تجهیزات و به روزترین دانش در زمینه سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی، اولین کیت اختصاصی جهت استخراج DNA از اسپرم را در ایران تولید نموده و دراختیار شما محققین گرامی قرار داده اند. این کیت مشکلات استخراج DNA از اسپرم را هموار کرده و به دلیل آنکه احتیاجی به جداسازی و شستشو سلول های اسپرم از مایع منی ندارد با صرفه جویی در زمان بهترین بازده را برای شما به ارمغان می آورد. شما محقق گرامی می توانید این کیت را از سایت شرکت آزما اکسیر پژوه خریداری نمایید.

کیت-استخراج-DNA-از-اسپرم

در شکل زیر می توانید غلظت اسید نوکلئیک استخراج شده از اسپرم با استفاده از کیت استخراج DNA از اسپرم آزما اکسیر پژوه را ملاحضه نمایید.

 

بررسی-کمیت-کیت-استخراج-DNA-از-اسپرم-آزما-اکسیر-پژوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *