محصولات جدید

معرفی کیت تشخیص کلستریدیوم پرفرنژنس

کلستریدیوم پرفرنژنس (که قبلاً با نام C. welchii یا Bacillus welchii شناخته می شد) یک باکتری بیماریزا گرم مثبت، میله ای شکل، بی هوازی و اسپورساز از جنس کلستریدیوم است. C. Perfringens همیشه در طبیعت وجود دارد و می تواند به عنوان یک جزء طبیعی از پوشش گیاهان در حال پوسیدگی، رسوبات دریایی، روده و … وجود داشته باشد. این گونه از باکتری ها حامل ژن هایی هستند که بیش از 17 سم را رمزگذاری می کنند.

Clostridium perfringens چه عارضه هایی را می تواند ایجاد کند؟

مسمومیت غذایی  کلستریدیوم پرفرنژنس در نتیجه خوردن غذای آلوده به باکتریClostridium Perfringens ایجاد  می شود. هنگامی که باکتری وارد روده کوچک می شود، سمی ترشح می کند که اغلب باعث اسهال می شود. باکتری Clostridium Perfringens یکی از شایع ترین علل بیماری های ناشی از مسمومیت غذایی است. CDC تخمین می زند که این باکتری ها سالانه باعث نزدیک به 1 میلیون بیماری در ایالات متحده می شوند. C. Perfringens را می توان در گوشت خام و طیور، در روده حیوانات و همچنین در محیط زیست یافت.

روش های شناسایی باکتری Clostridium perfringens

برای تشخیص تيپ هاي مختلف باكتري  کلستریدیوم پرفرنژنس روش هاي متفاوتي وجود دارد كه اكثراً دشوار، زمان بر و پرهزينه هستند و ازحساسیت و اختصاصيت پا ييني نيز برخوردار هستند. در روش شناسايي پادتن هاي پلي كلونال به روش الايزا نیز براي تشخيص توكسين هاي کلستریدیوم پرفرنژنس مشکلاتی مانند ايجاد واكنش متقاطع بين پادتن ها و عدم شناسایی وجود دارد، لذا یکی از روش های جدید و سریع  شناسایی باکتری مذکور استفاده از روش واکنش زنجیره ای پلیمراز (  PCR) است.

در  میان تکنیک های شناسایی این باکتری روش های مولکولی  از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. چرا که در مدت زمان کوتاه به ما سریع ترین و دقیق ترین جواب را می دهند و علاوه بر آن نیاز به کار های زمان بر مانند کشت باکتری که ممکن است همراه با آلودگی باشد هم وجود ندارد.

Azma Clostridium Perfringens Detection Kit

شرکت آزما اکسیرپژوه با به کارگیری بهترین تجهیزات و کادر مجرب، کیت تشخیص کلستریدیوم پرفرنژنس را به روش Real time و PCR معمولی تولید کرده است. این کیت را می توان جهت تشخیص کلستریدیوم پرفرنژس چندین بار مورد استفاده قرار داد و درحداقل زمان به دقیق ترین ,  و اختصاصی ترین جواب دست یافت. همچنین شرکت آزما اکسیر پژوه تست های تشخیصی این باکتری به روش Real time  و PCR را در مراکز مختلف آزمایشگاهی سراسر کشور راه اندازی و ست آپ می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *